Hoe LESS de modewereld verandert

LESS vernieuwt de modewereld

De zusters Timmerman hebben een duidelijke missie: met duurzame mode de belasting op onze wereld tegengaan.

In de huidige tijd is mode een consumptiemiddel geworden. Het gaat om meer voor minder en nieuwe mode volgt elkaar steeds sneller op. De kwaliteit van onze kleding is daar ook op ingesteld. Je koopt veel voor weinig en kleding gaat maar één seizoen mee. De hoge consumptie van mode is een belasting voor onze wereld, vanwege de goedkope arbeid en vervuilende productiemethoden.

De ambitie

De zusters Timmerman geloven dat je identiteit veel langzamer verandert en dat het niet nodig is om steeds maar iets nieuw, nieuwer, nieuwst te kopen. Zij dromen van een wereld waarin kleding langer mee gaat. Tijdloze ontwerpen met respect voor mens en milieu.

Het concept

Om dit gedachtegoed in de wereld te brengen en uit te dragen vroegen ze ons te hulp. Zij creëerden het label LESS, wij gaven het lading. Onder deze naam maken de ontwerpers elk seizoen drie basisitems. LESS staat voor de minimalistische ontwerpen en voor het verminderen van de consumptie van kleding. Deze kan wel een tandje ‘less’.

Het resultaat

Vanuit het merk LESS ontwikkelden we een campagne met een visuele identiteit, een website en photoshoots en bedachten wij een launch campagne waarmee LESS veel media-aandacht geneerde.

Om de boodschap van LESS kracht bij te zetten ontwikkelden wij een speciale reparatiekit, die bij ieder kledingstuk wordt geleverd. Hiermee voer je zelf kleine reparaties uit en verleng je de levensduur van de kledingstukken.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Neem direct contact op

X

Bel ons +31 85-3038411 of stuur een bericht:

    Onze formulieren zijn beveiligd met reCAPTCHA. De Privacy Policy en Terms of Service van Google zijn van toepassing.