Stap vooruit met Humanitas Twente
Rebranding en professionalisering
Humanitas Twente zet zich in voor een sterke en humane samenleving in Twente. Daarmee heeft de organisatie een belangrijke rol in de samenleving. Haar vrijwilligers bieden deelnemers aandacht, veiligheid en vertrouwen, zodat iedereen zelf vooruit kan. Om haar belangrijke boodschap over te brengen én (potentiële) vrijwilligers, verwijzers en deelnemers met nog meer inspiratie te verwelkomen, wilde Humanitas Twente een nieuwe stap maken. Zo had zij behoefte aan rebranding en wilde ze haar logo, huisstijl en website vernieuwen en professionaliseren.
Een nieuw concept
We startten het traject met het bedenken van een nieuwe pay-off voor de organisatie. Samen met Humanitas Twente en Handstand organiseerden we een brainstorm en presenteerden we het nieuwe concept met de pay-off ‘stap vooruit’. Het concept trokken we door naar een nieuw logo en een frisse huisstijl. In de huisstijl en pay-off laten we een lijn, die beweging symboliseert, in verschillende vormen terugkomen. Ook ontwikkelden we een moderne en frisse gradiënt, die Humanitas kan gebruiken in haar uitingen.
Website en inspirerend magazine
De nieuwe visuele identiteit van Humanitas Twente vertaalden we naar centrale beelden en een website-ontwerp. De nieuwe website vertelt een kloppend verhaal en is toegankelijk en inspirerend. Ook ontwierpen we een magazine, ter promotie van de nieuwe website. Handstand leverde hiervoor de content. Dankzij de vernieuwde huisstijl, website en communicatiemiddelen krijgen de mooie dingen die Humanitas doet een welverdiend podium.